بسم الله الرحمن الرحیم
سلام این وبلاگ رو راه انداختم چون قبلی ها فیلتر شده بود .
نويسندگان
معرفی جدیدترین و زیباترین انواع اتومبیل ها و هواپیماهای روز دنیا
 

با سلامی دوباره خدمت شما دوستان عزیزم

 

هواپیمای مورد نظر جنگنده Lockheed Martin F-35 می باشد.


























 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اما تاریخچه طراحی این هواپیما

در سال 1996 ارتش امریکا نیاز خود را به یک هواپیمای جدید با تکنولوژی بالا و قدرت مانور و جنگندگی قوی و توانایی داشتن پرواز عمودی و قابلیت ضد راداری بالا به کارخانه های سازنده هواپیما در داخل کشور اعلام کرد تا ظرف 5 سال اولین نمونه ها را برای تست بهترین نمونه در اختیار ارتش آمریکا قرار دهند و نام این پروژه را JSF قرار دادند.

دو غول بزرگ هواپیما سازی آمریکا یعنی بوئینگ و لاکهید مارتین دست به کار شدن و تا 24 اکتبر سال 2000 اولین نمونه های خود را بدون قابلیت پرواز عمودی و فقط جهت تست پروازی  به ترتیب با نام های X-32 و X-35 در اختیار ارتش قرار دادند. تست تا 22 نوامبر همان سال ادامه داشت و بعد از 27 تست و عملیات هواپیمای لاکهید مارتین موفق و سربلند بیرون آمد و نام F-35  را کسب کرد.

در 23 جون سال 2001 اولیت نمونه عمود پرواز F-35 با نام STOVL مورد آزمایش قرار گرفت که به یک موتور توربو فن که در پشت کابین به طور افقی نصب شده مجهز بود.

در 26 اکتبر سال 2001 لاکهید مارتین به طور کامل برنده مناقصه JSF شد و ارتش آمریکا سفارش 4500 دستگاه F-35 را به ارزش 200 بیلیون دلار به این شرکت داد.

اولین نمونه این هواپیما برای واگذاری به نیروی هوایی در سال 2006 جانشین هواپیماهای کهنه ارتش خواهد شد.

F-35 در سه مدل ساخته می شود: F-35A – F-35B – F-35C

 























مشخصات کامل اولین هواپیمای F-35 تست شده:

کشور سازنده : ایالات متحده آمریکا

کمپانی سازنده : لاکهید مارتین

نوع هواپیما : جنگنده مافوق صوت با قابلیت پنهانکاری

اولین پرواز:
 F-35A : 24 اکتبر سال 2000

F-35B  : 23 جون سال 2001  

F-35C  : 12 فبریه سال 2001

تعداد سرنشین : 1 نفر

طول بالها :
 F-35A : 10 متر  

 F-35C : 12 /13 متر

طول هواپیما :
 F-35A : 41/15 متر

 F-35C : 50/15 متر

ارتفاع هواپیما : 07/4 متر

نوع موتور :
 F-35A  -  F-35C : one Pratt & Whitney F-119-611 turbo-fan

 F-35B : one Rolls-Royce/Allison shaft-driven lift-fan

وزن هواپیما بدون سوخت و مهمات : 9980 کیلو گرم

وزن هواپیما با مخزن سوخت و مهمات :22680 کیلو گرم

حداکثر سرعت : 5/1 ماخ

حداکثر برد بدون مخرن سوخت زیر بال : 3000 کیلومتر

حداکثر قدرت جی : 9 جی

 

مشخصات کامل هواپیمای F-35:

زمان نخستین پرواز عملیاتی :
 F-35A : سال 2006

F-35B  : سال 2007 

F-35C  : سال 2006

زمان نخستین سری تحویل ارتش :
 F-35A : سال 2008

F-35B  : سال 2012 

F-35C  : سال 2010

طول بالها :
 F-35A : 65/10 متر

F-35B  : 65/10 متر

F-35C  : 11/13 متر

مساحت بالها :
 F-35A : 7/42 متر مربع

F-35B  : 7/42 متر مربع

F-35C  : 6/57 متر مربع

طول هواپیما :
 F-35A : 37/15 متر

F-35B  : 37/15 متر

F-35C  : 48/15 متر

ارتفاع هواپیما : 57/4 متر

وزن هواپیما بدون سوخت و مهمات :
 F-35A : 8300 کیلوگرم

F-35B  : 6080 کیلوگرم

F-35C  : 8663 کیلوگرم

وزن هواپیما با مخزن سوخت و مهمات : 27215 کیلو گرم

حداکثر سرعت : 6/1 ماخ

حداکثر برد با مخزن سوخت و مهمات :
 F-35A : 1300 کیلومتر

F-35B  : 920 کیلومتر

F-35C  : 1480 کیلومتر

حداکثر قدرت جی : 9 جی

نوع رادار : AN/APG-81 multi-function radar

نوع مهمات قابل حمل :

- Mausers 27 mm cannon.

- AIM-9X Sidewinder.

- AIM-120 AMRAAM.

- Joint Direct Attack Munitions.

- CBU-105 WCMD (Wind- Corrected Munitions Dispenser) for the Sensor-Fuzed Weapon.

- JSOW (Joint Stand Off Weapon).

- Paveway II guided bombs.

- 455 kg bombs and 900 kg bombs.

- JASSM (Joint Air-to-Surface Standoff Missile).

- Storm Shadow cruise missile.

قیمت :
 F-35A : 40 ملیون دلار

F-35B  : 50 ملیون دلار

F-35C  : 50 ملیون دلار

 

+ نوشته شده در  جمعه دوم تیر 1385ساعت 18:8  توسط حسین   |  یک نظر

 

   
رپتور، پرنده نوین نیروی هوایی آمریکا                                                 منبع:وبلاگ هوانودی ایر

 


پس از هواپیمای جنگنده اف-15، دیگر هواپیمای دیگری ویژه نیروی هوایی تولید نشد و البته این هواپیما نیز به خوبی از عهده ایفای نقش یک جنگنده تاکتیکی و چابک بر آمده بود. با عرضه نسل پنجم جنگنده های روسی، آمریکا نیز به فکر طراحی هواپیمای هم سطح رقیبان روسی خود افتاد.


 

هواپیمای نوین رپتور در پارکینگ فرودگاه با درپوش موتور بسته


تا اینکه با ورود نسل جدیدی از هواپیماهای رادار گریز، انگار دیگر زمان هواپیمای اف-15 که زمانی از آن به عنوان اوج پیشرفت یاد می شد، به سر آمده است. هواپیمای F/A-22 Raptor یا رپتور محصول کمپانی لاکهید مارتین، از جدیدترین نسل هواپیماهای جنگنده برای نیروی هوایی محسوب می شود که وظیفه اصلی آن برتری هوایی است. این هواپیما یا بهتر بگوییم، این جنگنده، از جنگنده هایی به شمار می آید که قادر است بدون شناسایی شدن در منطقه دشمن به نبرد پرداخته و پیروز از میدان جنگ بدر آید. این جنگنده پیشرفته، دارای استتار راداری است و کلیه طراحی اجزای آن بر این اصل بنا نهاده شده است، به طوری که در طراحی بدنه آن، هر گونه سطح ناهموار که باعث برگشت انعکاس امواج راداری می شود، حذف گشته و به سطوحی بدون انحنا تبدیل گشته اند و حتی ورودی های موتورها هم بر اساس اصل استتار طراحی شده اند.


 

آزمایش پس سوز موتورهای هواپیمای رپتور


اگر در تصاویر گرفته شده از این هواپیما توجه نمایید، به زودی متوجه خواهید شد که قادر به دیدن هیچ گونه اسلحه زیر بالها یا مواضع دیگر نیستید، تعجب نکنید! هواپیمای رپتور برای جلوگیری از انعکاس امواج توسط سطوح ناصاف موشک ها و یا تسلیحات دیگر، آن ها را در محفظه هایی ویژه نگهداری کرده و تنها در زمان شلیک، این تسلیحات پدیدار شده، به سرعت از محفظه خارج شده و پوشش آن دوباره به حالت اول باز می گردد، که البته بیشترین ضریب خطر هنگام باز شدن این محفظه ها برای رهاسازی تسلیحات به وجود می آید.


 

باز شدن قفسه تسلیحات به منظور شلیک موشک


هواپیمای رپتور از این نظر بسیار بی نظیر است که قادر می باشد بدون استفاده از سیستم پس سوز، به راحتی صوت را پشت سر گذاشته و به سرعت های مافوق صوت دست یابد، به طوری که حداکثر سرعت آن بدون استفاده از سیستم پس سوز، 1.6 ماخ می باشد که رقم قابل توجهی است. چنین ویژگی بی مانندی، در اثر بهره گیری از موتورهای قدرتمند توربوفن F-119 PW-100 ساخته شرکت معروف پرات اند ویتنی به وجود آمده است که نیروی بسیار زیادی را برای پیش بردن این هواپیما به جلو تولید می کند. البته دستیابی به سرعت 1.6 ماخ بدون استفاده از پس سوز، تا حدودی مدیون بهبود آیرودینامیک این هواپیما نیز هست که در آن به کا رفته است، به طور مثال، حذف موشک ها و بمب ها و کلاً تسلیحات دیگر قابل حمل از مقر های زیر بال یا بدنه، کمک شایانی به تقلیل مقاومت در برابر هوا نموده است.


 

هواپیمای رپتور در حال پرواز بر فراز سواحل


هواپیمای رپتور از قاعده دید اول، شلیک اول پیروی می کند، یعنی این جنگنده پیشرفته قبل از اینکه هواپیمای دشمن او را بر روی صفحه رادار خود تشخیص دهد، وی را شناسایی کرده، به سمت او شلیک کرده و زودتر و سریع تر هم از منطقه جنگ و خطر دور می شود. این هواپیما از دو موشک حرارتی سایدوایندر و شش موشک آمرام برای نابودی دشمن بهره گرفته و قابل به حمل دو بمب هدایت شونده جی دی ای ام با وزن هزار پوند نیز هست. این جنگنده، از لحاظ طبقه بندی نسلی، در کلاس جنگنده های مدرن نسل پنجم که جدا از انواع دیگر هستند، قرار می گیرد.

+ نوشته شده در  چهارشنبه سی و یکم خرداد 1385ساعت 11:52  توسط حسین   |  نظر بدهید

 

   
U-2، جاسوسی مادون صوت در سقف آسمان                          منبع: وبلاگ هوانوردی ایر

 

 


یکی از نقش های عمده ای که هواپیماها به خوبی از عهده انجام آن بر می آیند، انجام ماموریت های شناسایی است. بدین معنی که با پرواز بر فراز مرزهای دشمن، اطلاعات موردنیاز از تجهیزات و قوای دشمن را به دست آورده و براساس این دانسته ها، تصمیمهای بعدی گرفته شود. اطلاع از وضعیت دشمن، می تواند نقش تعیین کننده ای را در پیروزی یا شکست داشته ایفا کند، حال که این نبرد، چنین رقابتی بین ابر قدرت های جهان باشد اهمیت آن صد چندان می شود.


 

هواپیمای U-2 خلبان گری پاورز که بر فراز خاک شوروی ساقط شد


در دوران جنگ سرد نیز، بر اساس همین نیاز، دولت آمریکا سیاست درهای باز را در پیش گرفت. بدین معنی که هواپیماهای دو بلوک رقیب در شرق و غرب، یعنی آمریکا و شوروی امکان پروازهای شناسایی بر منطقه هوایی همدیگر را داشته باشند. شوروی ها که از موضوع پروژه ساخت یک هواپیمای شناسایی جدید آگاه نبودند، به راحتی به این پیشنهاد تن در دادند. در همین زمان بود که به سفارش نیروی هوایی آمریکا، کلی جانسون یعنی همان کسی که هواپیمای مخوف تاریخ یعنی SR-71 ملقب به پرنده سیاه را نیز طراحی کرده است، نمونه ی ابتدایی هواپیمایی موسوم به U-2 را برای زیر نظر گرفتن فعالیت روسی ها ارائه داد. طرح جانسون از شرکت لاکهید به زودی تایید شد و قرارداد برای ساخت بیست فروند از این هواپیما در سال 1954 منعقد گردید. طرح U-2، هواپیمایی مادون یا زیر صوت بود که می توانست در ارتفاع بسیار بالا کار شناسایی را به نحو احسن انجام دهد. هر چند که طرح ساخت U-2 مقلب به سکانک ورکز می بایست تا پایان دوره ماموریت این هواپیما سری بماند، اما دیری نپایید که با سقوط اولین فروند از این هواپیما در ماه می 1960 در خاک شوروی و دستگیر شدن گری پاورز، خلبان هواپیما، همه چیز فاش شد.


 

هواپیمای U-2 نیروی هوایی آمریکا در حال پرواز


 جاسوسی مخفی آمریکا بر فراز خاک شوروی، مشاجرات سیاسی شدیدی را بین دو کشور به وجود آورد که ادامه پرواز هواپیماهای U-2 را به تعویق انداخت. هواپیمای U-2 هواپیماییست با ویژگی های منحصر به فرد. برای مثال، این هواپیما دارای بال های طویلی به طول 24 متر است که بیشتر شمایل یک گلایدر را به U-2 می دهد. با استفاده از این بال ها، هواپیمای U-2 می تواند پس از اتمام سوخت یا بروز هر حادثه ی دیگری که به عدم کارکرد موتور بیانجامد، صدها کیلومتر را به اصطلاح گلاید کرده و بدون هرگونه نیروی دیگری به پرواز خود ادامه دهد. همانطوری که پیش تر گفته شد، این هواپیما با سرعت زیر صوت پرواز می کند و تنها از یک موتور J-75 پرات اند ویتنی برای تامین نیروی پروازی خود بهره می برد. برای کاهش وزن هواپیما و ساده شدن هرچه بیشتر طرح، U-2 تنها یک ارابه فرود در زیر بدنه خود دارد که برای جلوگیری از برخورد دم و دو سر بال ها به زمین، چرخ های کوچکی نیز در منتهاالیه هر یک از بالها و دم قرار داده شده است.


 

کاکپیت پیشرفته U-2 نسبت به کاکپیت هواپیماهای دهه 50 میلادی


سادگی طرح هواپیماهای جاسوسی بیشتر بدین منظور است که فضا و امکان برای جاگیری مناسب تجهیزات جاسوسی و به خصوص تجهیزات عکس برداری، فراهم آید. گفته می شود که خلبان های این هواپیما، اکثر پروازهای خود را در ارتفاع 75 هزار پایی یا 25 کیلومتری زمین انجام می دادند، که رکورد های ارتفاع کسب شده در زمان خود بیشتر بود اما به دلیل سری بودن طرح، هیچ گاه در این مورد سخنی بر زبان نیامد. این هواپیما همانند SR-71، دارای وسایل پیشرفته جاسوسی مانند عکسبرداری دقیق، امکان استراق سمع الکترونیکی و نمونه براداری از ذرات هواست که می تواند برای بررسی وجود مواد حاصل از آزمایش های اتمی به کار رود.


 

هواپیمای U-2 در نمایی از سمت چپ در موزه هوایی


رادارهای عکاسی این هواپیما، قادرند که تصاویری نسبتاً واضح را از فاصله 162 کیلومتری از میدان نبرد و یا مکان های دیگر تهیه نمایند. هواپیمای U-2 به دلیل هزینه های کمتر می توان گفت که بیشتر از هواپیمای جاسوسی SR-71 به خدمت گرفته شده است. جنگ ویتنام، جنگ خلیج فارس و حتی پروازهایی بر روی ایران، گواه این مدعاست. این هواپیما دارای مدل های A یا مدل استاندارد عملیاتی، مدل CT یا مدل آموزشی دو سرنشینه، مدل R که به دلیل سقف پرواز بسیار بالای این هواپیما برای تحقیقات هواشناسی به کار می رود و مدل HASP می باشد که در نمونه برداری از لایه های مختلف جوی کاربرد دارد.


 

هواپیمای SR-71 که در سالهای بعد جایگزین U-2شد


U-2 با برد بیش از 5.000 کیلومتر و امکان پرواز به مدت بیش از هشت ساعت، عملیات مختلف و گوناگونی را بر فراز شوروی سابق و البته کشورهای متحد شوروی مانند کوبا انجام داد که کشف موشک های روسی در خاک کشورهای متحد، خود سر آغاز جنگ موشکی بین شوروی و ایالات متحده گردید. با معرفی هواپیمای SR-71 و توانایی های فراوان و سیستم های جدیدتر آن، U-2 اگرچه همچنان در خدمت ماند اما به تدریج جا را برای نسل جدید هواپیماهای جاسوسی باز کرد.

+ نوشته شده در  چهارشنبه سی و یکم خرداد 1385ساعت 11:47  توسط حسین   |  نظر بدهید

 

     


 

welcome to aircraftclub


 به وبلاگ هواپیما های جنگنده خوش آمدید


 

 

شما بینندگان عزیز وبلاگ هواپیما های جنگنده می توانید از طریق ایمیل و YAHOO IDمی توانید انتقاد ها و پیشنهاد ها وسوالات در مورد هواپیما های جنگندهوموشک های فوق پیشرفته از قبیل جنگی و فضایی وتکنولوژی های جدید وتاریخچه ی این مطالب پیغام بفرستید.

ایمیل:TINTIN_1373@YAHOO.COM

YAHOO ID:TINTIN_1373


 

نویسنده:حسین

+ نوشته شده در  پنجشنبه هجدهم خرداد 1385ساعت 20:29  توسط حسین   |  نظر بدهید

 

   

نظرات بازدید کنندگان روز 18/3/85:

                                                                                      نظر دهنده:مسیح

سلام//// خسته نباشی
خوشحال میشم باهاتون همکاری کنم و اگر وب سایت من مورد توجه شما قرار گرفت اونو در قسمت پیوند وبلاگتون قرار بدید:))

                                                                                            نظر دهنده:نازی

با سلام وخسته نباشید
چون وبلاگ خوبی داشتید من خواستم بگم که می تونم از مطالب وبلاگتون برای یه تحقیق استفاده کنم؟ با تشکر

                                                                                         نظر دهنده:حسین کرمی

اسم جنگنده مورد سوال اف ا 18 هورنت میباشد

                                                                                            نظر دهنده:محمد

fi8 super horentفکر میکنم باشه                                                                            

                                                                                                 نظر دهنده:اردشیر

درود بر شما.

اطلاعاتی که شما در تارنمایتان درباره جنگنده های مختلف می دهید،بسیار عالی و کم نظیر است.ممنون!

درباره سوخو-30 و میراژ-2000 به وضوح سوخو-30 توانایی بیشتری دارد.به نظر شما اگر ما در تحریم نبودیم الان بهترین گزینه برای نیروی هوایی مان چه بود؟ اف-16 یا سوخو-30؟ با توجه به نیروی هوایی های امارات و ترکیه؟!

                                                                                             نظر دهنده: فرشاد

سلام حسین
چرا درباره هواپیمای جنگنده مینویسی
اینها کارشان قتل و عام مردمه
در مورد دنیایی در صلح و ارامش وتکنولوژیهای روز بنویس
ندیده دوست دارم

                                                                                               نظر دهنده:عباس

دمت گرم حسین جون. فقط یک سری مطلب در مورد هواپیماهای جاسوسی usa بده

                                                                                           نظر دهنده: فرزاد

سلام وقت ندارم که بنویسم .فقط به تبادل لینک فکر کنید

                                                                                      نظر دهنده: حامد فقرائی

عکسای توپولی داری به نظر من فقط از عرض کوچیک کردی

                                                                                                نظر دهنده: محمد

سلام مطالب زیبا و جالب رو داری لطفا به منم سر بزن و منو لینک کن راستی افرین به پدر و مادری که انجور بچه با ذوقی رو پرورش دادند

                                                                                         نظر دهنده: مرتضی نازی

سلام
خیلی توپه!ای ول
آخرشه
تبادل لینک میکنی
فعلا بای...

                                                                                                نظر دهنده: مویز

عجب وبلاگی

                                                                                      نظر دهنده: حمید جنگنده

سلام آقا حسین بابا دسستت درد نکنه ازاین سخترش نبود
بابا لاقل یه چیز میزاشتی که زیاد تابلو نباشه
ای بابا ول کن به نظرم
F /A 18 هورنت باشه نه

                                                                                    نظر دهنده: ممل

سلام اقا حسین خیلی خوشحال شدم

                                                                                      نظر دهنده: چازان

عجب وبلاگی

                                                                                    نظر دهنده: هومن

وبلاگ باهالی داری

                                                                                     نظر دهنده: ملت

موفق باشی

                                                                                   نظر دهنده: نادر

وبلاگ جالبی داری
به منم سر بزن

                                                                                   نظر دهنده: مراد

کف کردم....

                                                                                    نظر دهنده: جمال

کف کردم....

                                                                                    نظر دهنده: نوید

عجب وبلاگی وآآآآآآآآ...............

                                                                                     نظر دهنده: پیام

دوست عزیزم سلام
وبلاگ جالبی داری
به منم سر بزن ( البته اگر قابل دونستی )
در ضمن نظرتو هم در مورد تبادل لینک بگو
موفق باشی !!!

                                                                                    نظر دهنده: سپهر

چه وبلاگی

                                                                                       نظر دهنده: سپهر

چه وبلاگی

[ ۱۳٩٠/۱٠/۳ ] [ ٩:٥٩ ‎ق.ظ ] [ معبودی ]

.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

دانشجوی کارشناسی مهندسی پزشکی بالینی تهران
موضوعات وب
 
آرشيو مطالب
امکانات وب
RSS Feed



بک لینک فا